لینپیکس | linpix

وبلاگ لینپیکس شامل محتواهایی است که شما میتوانید با انها اطلاعات خود را بالا ببرید.

لینپیکس | linpix

وبلاگ لینپیکس شامل محتواهایی است که شما میتوانید با انها اطلاعات خود را بالا ببرید.

لینپیکس | linpix

وبلاگ لینپیکس یکی از بهترین و پربازدید ترین وبلاگ ها در سطح خود میباشد. این وبلاگ دارای اطلاعات کامل و مفیدی میباشد که میتوان از انها در زندگی خود استفاده کرد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۱ مرداد ۹۹، ۱۴:۰۴ - Ail
    عالی

پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون را بهتر بشناسیم.

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا به شمار می رود. به دلیل ساختار و قوانین ساده ایی که دارد طرفداران زیادی را برای خود پیدا کرده است.

زبان برنامه نویسی یک زبان برنامه نویسی مفسری می باشد که به طور کامل می توان ان را به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا، معرفی کرد. این زبان برنامه نویسی در با زبان هایی تفسیری زیر شباهات های بسیار زیادی دارد.

  1. پرل
  2. روبی
  3. اسکیم
  4. اسمال تاک
  5. TCL

تمامی این زبان ها دارای مدیریت خودکار می باشند.

این زبان برنامه نویسی دارای کد های کوتاهی می باشد و همین امر باعث شده است تا سرعت خوبی داشته باشد.اگر در ابتدای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون برای سیستم می باشید، به شما پیشنهاد می شود تا در ابتدا با پایتون کار خود را شروع کنید. با فراگیری این زبان می توانید سایر برنامه نویسی های سیستم را به راحتی یاد بگیرید.

مفهوم برنامه نویسی

برای اینکه بتوانیم آن را به خوبی درک کنیم لازم است در ابتدا با مفهوم برنامه نویسی آشنا شویم. برنامه نویسی برای سیستم به زبان ساده، یعنی توانایی درک سیستم. زبان برنامه نویسی این امکان را به شما می دهد تا با ایجاد کد های دستوری بتوانید بین خود و سیستم ارتباط برقرار کنید و توانایی درک همدیگر را داشته باشد.

 با این حال قبل از هرچیز بهتر است بدانیم که زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟ برای برنامه نویسی لازم است تا بتوانید جملاتی را برای سیستم به عنوان دستور ایجاد کنید. برای اینکه یک برنامه نویس خوب شوید حتما لازم نیست که خود را برای امتحان ورودی کنکور آماده کنید. برای این منظور لازم است تا اندکی سواد انگلیسی و ریاضی خود را بالا ببرید و سپس با انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب شروع به کار کنید، به همین علت به شما توصیه می شود که چنانچه هیچ تجربه ایی در این زمینه ندارید بهتر است تا با زبان برنامه نویسی پایتون شروع کنید.

این زبان برنامه نویسی سعی میکند تا الگو های ساده و مناسبی را در اختیار شما قرار دهد تا روند برنامه نویسی سیستم برای شما آسانتر و سرگرم کننده تر باشد. این زبان دارای کد های دستوری کوتاه می باشد و همین امر باعث شده تا از سرعت پردازش خوبی برخوردار باشد. چراکه در دنیای امروز رقابت بر سر ثانیه ها می باشد. با استفاده از  پایتون متوجه خواهید شد که دیگر نیازی ندارید تا کلید واژه های زیادی را برای جملات و کد های دستوری خود انتخاب کنید، به همین دلیل استفاده از پایتون را آسان و راحت خواهید یافت.

 

 

یادگیری زبان انگلیسی برای پایتون الزامیست ؟؟؟!!!

برای اینکه بتوانید از کار کردن با این زبان برنامه نویسی لذت ببرید باید بر روی دانش و سواد انگلیسی خود کار کنید. نگران نباشید نیازی به گذراندن کلاس های زبان انگلیسی نیست. کافی است تا کمی با این زبان برنامه نویسی کار کنید. جملات به دفعات متعدد تکرار می شوند و شما می توانید به راحتی پس از صرف اندک زمانی آنها را متوجه شوید. برای استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون لازم نیست دوره و امتحان آیلتس را بگذرانید ولی آنچه مسلم است تا حد حروف الفبای انگلیسی هم نباید باشید.

زمانی که با پایتون کار می کنید با کد های دستوری کمتر و کوتاه تری روبرو خواهید شد. اما در عین حال می توانید دامنه ی دستورات خود را گسترش دهید. این ویژگی باعث شده تا این زبان برنامه نویسی را بتوان به راحتی خواند و در عین حال بیشترین بازده ی کاری را از آن گرفت.

زمانی که با این زبان برنامه نویسی کار می کنید مطمئن باشید که نگهداری از کد های این زبان برای شما بسیار راحت و ساده خواهد بود و به سادگی می توانید از آنها محافظت کنید. با استفاده از پایتون می توانید با یک رابط کاربری مشخص و واحد، روی همه ی پلتفرم ها به راحتی کار کنید. با استفاده از پایتون این امکان برای شما فراهم می آید تا کد های دستوری خود را امتحان کنید و در صورت بروز اشتباه آنها رفع و رجوع کنید.

خوش خط و خوانا بنویسید

در استفاده از زبان پایتون باید تمام سعی خود را بکنید تا خوش خط و خوانا بنویسید. پایتون با برنامه نویسان بدخط رابطه ی خوبی ندارد و با کار کردن با آنها لذت نمی برد. اگر می خواهید این زبان برنامه نویسی برای شما به خوبی کار کند، باید علاوه بر سواد انگلیسی خود بر روی دست خط خود نیز کار کنید تا بتوانید بهره ی لازم را از پایتون ببرید.

هنگامی که زبان ایتون را انتخاب کردید سعی کنید تا از دستورات و جملات کوتاه و مفید استفاده کنید. نوشتن کد های دستوری طولانی باعث میشود تا شما زمان را از دست بدهید و انجام دستورات بازه ی زمانی بیشتری را به خود اختصاص دهد. تا جایی که می توانید سعی کنید دستورات و جملات واضح و روشنی را برای برنامه ی خود انتخاب کنید.خوب است کد های دستوری که برای سیستم انتخاب می کنید در عین پیچیدگی قابل خواندن باشد.

پایتون این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از مبدل های سطح پایین برنامه های بهتری را آماده کنید. منظور از مبدل همان ماژول ها می باشند. زبان برنامه نویسی پایتون با استفاده از مفسر های خود قادر به انجام این کار است. پایتون از همه ی database های تجاری حمایت و پشتیبانی می کند. منظور از data base همان پایگاه داده ها می باشد.

با استفاده از این زبان برنامه نویسی دیگر نگران برنامه ها ی گرافیکی سیستم های مختلف نباشد. پایتون این امکان را برای شما فراهم می کند تا برای هر نوع سیستم عاملی برنامه ی گرافیکی تهیه کنید.

سازگاری زبان برنامه نویسی پایتون با سایر زبان ها

زبان پایتون این توانایی را دارد تا با سایر زبان ها ی برنامه نویسی دیگر مانند java, activex, com, corba, c و c++ مطابقت و سازگاری پیدا کند. زبان پایتون برای ساخت برنامه های بزرگ و کوچک استفاده می شود. اصطلاحا می توانید به شکل script و bytecode استفاده کرد . برای برنامه نویسی های بزرگتر از bytecode استفاده می شود.

این زبان برنامه نویسی توانایی ارائه data type های سطح بالا را دارد و همچنین dynamic type ها را بررسی نموده و به پشتیبانی از آنها می پردازد. این زبان دارای garbage collection است . با این ویژگی دیگر نگران جمع آوری زباله های برنامه ی خود نباشد . پایتون به طور خودکار آنها را برای شما جمع آوری خواهد کرد.

به دلیل همین ویژگی ها می باشد که زبان پایتون به سرعت به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی معرفی شده است. این ویژگی ها کمک می کند تا فرآیند برنامه نویسی به راحتی و سادگی انجام پذیرد و پاسخگوی نیاز ها ی مختلف و متفاوت برنامه نویسان باشد.

 

پایتون به لحاظ سرعت چگونه است؟

با توجه به ویژگی های پایتون ، جای هیچ شبه ایی نسیت که می تواند به عنوان اولین و بهترین زبان برنامه نویس مورد انتخاب واقع شود. این زبان برنامه نویسی طی سال های مختلف ( بین سال های 2011 تا 2016 ) همواره در جایگاه نخست بوده است. پایتون به دلیل کد های دستوری کوتاهی که دارد می تواند در سریع ترین زمان ممکن به بهره وری برسد.

آن گونه از زبان های برنامه نویسی که در آنها از کامپایلر استفاده می شود، سرعت بالایی را نسبت به انواع دیگر زبان های برنامه نویسی دارند. در پایتون به جای بهره وری از کامپایلر از مفسر استفاده می شود. و همین امر باعث می شود تا سرعت کمتری را داشته باشند. البته افرادی که از این زبان استفاده می کنند از سرعت آن راضی می باشند.

در آن دسته از زبان های های برنامه نویسی که از کامپایلر استفاده می شود قبل از آنکه منبع برنامه اجرا شود به طور کلی و اساسی به کدهای قابل فهم برای ماشین و سیستم تبدیل می شوند و کد های باینری را بوجود میاورند. کد ها ی باینری به فایل مربوطه پیوند داده شده ، اصطلاحا لینک می شود و فایل اجرایی dll را می سازند.

یکی از معایب کامپایل شدن، مثلا برای برنامه ی بزرگی مانند فایرفاکس حدود سی دقیقه طول می کشد تا برنامه کامپایل شود. برای جبران کردن این بازه ی زمانی معمولا آن برنامه ها را از قبل کامپایل می کنند و تا برای استفاده آماده ی نصب باشد. این امر باعث می شود تا برنامه ی نهایی به زبانی قابل فهم برای کامپیوتر ترجمه شود و همین امر سرعت آنها را در اجرا بالا می برد. در زبان هایی که از مفسر استفاده می شود یک مرحله اضافی تر برای اجرای برنامه طی می شود.

پایتون یک زبان تفسیری

زبان پایتون یک زبان تفسیری است و برنامه ها از قبل کامپایل نمی شوند. این زبان ها دارای برنامه ی جداگانه ایی به نام مفسر هستند که برنامه ها را به زبان قابل فهم برای کامپیوتر ترجمه می کند. زبان های برنامه نویسی تفسیری نیازمند کامپایل اولیه نیستند از این رو استفاده از آنها بسیار راحت تر است. برنامه های مفسری که در این زبان ها وجود دارند منبع اصلی و اولیه برنامه را جزء به جزء به اجرا در می آورند.

همین امر باعث می شود تا زبان های برنامه نویسی تفسیری مانند پایتون سرعت کمتری را داشته باشند، البته باید ذکر کرد که اجرای برنامه مفسر نیز خود نیازمند صرف زمان است. از این رو است که گفته می شود سرعت زبان برنامه نویسی پایتون پایین می باشد، اما با این حال برنامه نویسان از کار کردن با این زبان راضی هستند و سرعت آن را تایید می کنند.

این زبان برای افزایش سرعت خود از بایت کد استفاده می کند تا به این ترتیب ضعف خود را در سرعت جبران کند. بایت کد در واقع زبانی است که مفسر ها با آن به راحتی کار می کنند، مثلا قبل از اینکه زبان پایتون اجرا شود مفسر ها فایل هایی مانند class , pyc را ایجاد می کنند. بایت کد باعث می شود تا بین توسعه ساده و آسان برنامه و همچنین سرعت اجرای برنامه توازن و تعادل برقرار شود. بایت کد داری سرعت اجرایی بالایی است و به راحتی می توان آن را توسعه داد.

این ویژگی باعث شده تا این زبان به عنوان یک برنامه ی سطح بالا شناخته شود، این امر باعث می شود تا با کد های دستوری کمتری بتوان یک اپلیکیشن را تولید کرد. کد های پایتون را می توانید بر روی بسیاری از پلتفرم ها اجرا کنید.

از کاربرد پایتون بیشتر چه می دانید؟

پایتون زبان برنامه نویسی بسیار ساده ایی است. زمانی که به عنوان یک برنامه نویس با این زبان کار می کنید به پیچیدگی های برنامه نویسی برخورد نمی کنید و همین امر باعث می شود تا برنامه نویسی برای شما نه تنها سخت و آزاردهنده نباشد بلکه به فعالیتی مفرح برای شما تبدیل شود. امروزه پایتون در صدر زبان های برنامه نویسی قرارگرفته است.

اگر چه گفته می شود که زبان پایتون مناسب افراد مبتدی می باشد اما باید توجه داشت برای اینکه یک برنامه نویس خوب شوید باید بتوانید بنا بر هدف خود برنامه ی مناسب را انتخاب کنید. یادگیری زبان پایتون این شرایط را برای شما فراهم می آورد تا دیگر زبان های برنامه نویسی را به راحتی یاد بگیرید. با استفاده از پایتون می توانید با کد ها ی کمتر ، کار های بیشتری را انجام دهید. این امر به شما اجازه می دهد تا ایده هایتان را سریعتر از آنچه که فکر می کنید بسازید.

بسیاری از فعالان عرصه ی فناوری که نا م های شاخص در این زمینه هستند از پایتون به طور گسترده ایی بهره می برند. پایتون گزینه ی بسیار مناسبی برای توسعه ی وب می باشد. زبان برنامه نویسی پایتون گزینه بسیار مناسبی برای کتابخانه های machine learning می باشند.

به عنوان یک برنامه نویس می توانید تنها از پایتون برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. از این زبان برنامه نویسی به عنوان ابزاری چند منظوره استفاده می شود و می تواند اهداف متعدد و مختلفی را پوشش دهد. این زبان از میزان قابل توجهی کنترل برخوردار است و شما را قادر خواهد ساخت تا به عنوان یک برنامه نویس مسائل گوناگون را به راحتی حل کنید.

 

 

 

زبان برنامه نویسی پایتون در آنالیز داده ها

از زبان برنامه نویسی پایتون در آنالیز داده ها نیز استفاده میشود و این امکان را برای شما فراهم میکند تا به راحتی برنامه هایی برا ی توسعه وب بنویسید. همچنین با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون می توانید برای توسعه واسط گرافیکی کاربر، نیز به راحتی برنامه ایی را تنظیم کنید.

با توجه به ویژگی هایی که این زبان دارد با استفاده از آن می توان به اهداف گوناگون برنامه نویسی دست یافت.البته این به آن معنا نیست که دیگر زبان های برنامه نویسی کاربری خود را از دست می دهند . اینکه کدام زبان برنامه نویس باید مورد استفاده قرار گیرد بستگی به هدف ، دانش و مهارت برنامه نویس دارد. انتخاب نوع زبان برنامه نویسی بستگی به معیار های دارد که برنامه نویس به آن توجه می کند.

برای مثال در صورتی که به عنوان یک برنامه نویس در صدد طراحی سیستم های بزرگ باشید که کمترین میزان خطا را داشته باشند، فعالان این عرصه زبان برنامه نویسی جاوا را به شما پیشنهاد می دهند. زبان برنامه نویسی جاوا تعداد خطوط کد های دستوری طولانی تری از پایتون را دارد . این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که سرعت برنامه نویسی با استفاده از کد های دستوری کمتر بسیار بالا میرود.

در زبان برنامه نویسی جاوا مدت زمانی که برای اجرای برنامه صرف می شود، بسیار کوتاه تر از زبان برنامه نویسی در پایتون است. برنامه ی جاوا ، برنامه ایی قدرتمند است که با یکبار نوشتن،می توانید به راحتی آن را بر روی سایر ماشین و سیستم ها اجرا کنید.

توسعه بازی ها و میکرو کنترل ها نیز از دیگر کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون است.

از زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان زبانی منعطف نیز یاد می شود چون به راحتی با بسیاری از زبان های برنامه نویس قابل انطباق است و سازگاری خوبی دارد.

برای نمونه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • زبان پایتون می تواند با زبان برنامه نویس سی منطبق شود و سی پایتون را تشکیل دهد.
  • اگر پایتون در کنار جاوا قرار گیرد، زبان برنامه نویسی جی پایتون را ارائه می دهد.
  • آیرون پایتون نوعی زبان برنامه نویسی است که پایتون را در انطباق با سی شارپ و دات نت قرار می دهد.
  • تلفیق پایتون با روبی منجر به ایجاد زبان برنامه نویسی روبی پایتون شده است.
  • زمانی که پایتون در کنار آبجکتیو سی قرار می گیرد، زبان برنامه نویسی پای آبجکتیو را خواهیم داشت.

این میزان از سازگاری در زبان پایتون باعث می شود تا دامنه ی وسیعی از اهداف برنامه نویسان تامین گردد. به همین دلیل گفته می شود، پایتون برای برنامه نویسی مناسب و کافی می باشد و با یادگیری آن می توان گفت از دیگر زبان های برنامه نویسی بی نیاز خواهید بود. البته هر کدام از زبان های برنامه نویسی ویژگی و خصوصیات ویژه و منحصر به فرد خود را دارند و نمی توان آنها را در دنیای برنامه نویسی سیستم ها کنار گذاشت. در حال حاضر پایتون بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارد.

زبان پایتون ، محبوب برنامه نویسان

زبان پایتون دارای منابع بسیار زیادی است که همواره در حال به روز شدن می باشند. با این تفاسیر کاربران این زبان با کمبود منابع مواجه نخواهند شد. همین ویژگی سبب شده است تا مورد تایید بسیاری از برنامه نویسان واقع گردد. برای اینکه به کاربر این اعتماد را بدهد که کد های دستوری همان گونه که انتظار می رود کار خواهد کرد ، محیطی را تحت عنوان فریم ورک در درون خود برای برنامه نویسان مهیا کرده است تا به طور آزمایشی اما مطمئن کد های دستوری خود را چک کنند تا خطایی نداشته باشند.

گرچه زبان پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی ساده ایی مطرح می شود. اما در مجامع علمی استفاده از آن بسیار متداول و رایج است. با بهره گیری از پایتون می توان معادلات سنگین و پیچیده را حل نمود و از آنها تحلیلی درست ارائه کرد.از پایتون در توسعه برنامه های کاربردی موبایل و همچنین توسعه نرم افزار های وب نیز استفاده می شود.

می توان گفت افرادی که از این زبان بهره می برند به لحاظ میزان درآمد نیز راضی و خرسند هستند. چرا که پایتون با انعطاف و سازگاری بالایی که دارد و همچنین کتابخانه های به روزی که در اختیار کاربران قرار میدهد هیچگاه یک برنامه نویس را لنگ کار نمی گذارد. می توانید برای طراحی هوش مصنوعی و همچنین پیاده سازی موتور های جستجوی وب نیز بهره ی کافی ببرید. زبان پایتون با قابلیت هایی که دارد انجام این امور را برای برنامه نویسان آسان و راحت نموده است.

پایتون زبان برنامه نویسی بسیار خوبی است و در نسخه های پیشرفته ی آن خدمات و امکانات بهتر و مناسب تری برای برنامه نویس در نظر گرفته شده است.طراحان زبان برنامه نویسی پایتون امکان جا به جایی را از نسخه ایی به نسخه ی دیگر برای شما فراهم کرده اند.

عکس نشانه

پایتون گزینه ی مناسبی برای توسعه ی نرم افزار

با توجه به آنچه که در مورد پایتون گفته شد می توان به این موضوع اشاره کرد که پایتون گزینه ی مناسبی برای توسعه ی نرم افزار گوناگون می باشد، مانند نرم افزار هایی که در توسعه بازی سازی از آنها استفاده می شود. برای طراحی برنامه های کاربردی استفاده از پایتون بسیار راحت و آسان است. چنانچه مایل باشید از کد های دستوری تست بگیرید و پیش نمونه سازی کنید، به شما توصیه می شود تا از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنید. استفاده از پایتون در برنامه های توسعه زبانی نیز قابل ملاحظه است، همچنین به راحتی می توانید برنامه های طراحی گرافیکی را با بهره گرفتن از پایتون تهیه کنید.

 

سادگی در یادگیری زبان برنامه نویس پایتون

پایتون زبان برنامه نویسی است که سادگی و سهولت در بین برنامه نویسان شهرت پیدا کرده است. پایتون زبانی شی گرا می باشد که دارای کد های دستوری کوتاه است.

برای یادگیری پایتون حتما لازم نیست تا سواد داشگاهی داشته باشید، کافی است تا کمی از ریاضی و زبان انگلیسی سر در بیاورید تا بتوانید با استفاده از پایتون به راحتی و سادگی قدم در راه برنامه نویس شدن بگذارید.

به جرات می توان گفت تمام برنامه نویسان موفق کار خود را با پایتون آغاز کردند و با صبر و پشتکار توانستند به یک برنامه نویس ماهر تبدیل شوند. اگر در یادگیری زبان پایتون دقت کنید و صبر و حوصله پیشه کنید به راحتی خواهید توانست از عهده ی یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی برآیید.

برای این کار کافی است تا با خصوصیات و ویژگی های پایتون به خوبی آشنا شوید و دانش و مهارت بکارگیری آنها را کسب کنید. پایتون زبانی است که به راحتی قابل انطباق و سازگاری با سایر زبان های برنامه نویسی است از این رو گفته می شود که درابتدای مسیر با پایتون شروع کنید تا یادگیری آن باعث یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی شود.

زبان برنامه نویسی پایتون دارای قواعد، مقررات و ساختار ساده ایی می باشد این امر باعث می شود تا خوانش آن بسیار راحت و آسان باشد و در نتیجه سطح بالایی داشته باشد. این امر به این جهت است که زبان پایتون با زبان بشر بیشتر سازگاری و انطباق دارد تا با زبان ماشین و سیستم. منظور از سطح بالا نیز همین می باشد، هر چه زبان برنامه نویسی به زبان انسانی نزدیکتر باشد، آن برنامه از سطح بالاتری برخوردار است.

کد نویسی هوش بالایی نمی خواهد

برای آموزش زبان پایتون و همه ی زبان های برنامه نویسی لازم نیست تا از بهره ی هوشی بالایی برخوردار باشید. در یادگیری یک زبان برنامه نویسی شما باید کد نویسی را آموزش ببینید. محیط برنامه نویسی پایتون با کد های دستوری کوتاهی که دارد این امر را برای شما آسان کرده است. کافی است تا کمی انگلیسی را بدانید و بفهمید وتوانایی و استعداد درک منطق را داشته باشید.

ممکن است تعداد افراد کمی به برنامه نویسی روی بیاورند و این به دلیل آن است که مردم فکر می کنند، یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی نیازبه هوش بالا دارد. در واقع باید گفت ،یادگیری کد نویسی هوش بالایی نمی خواهد اما اگر می خواهید این کار را با تبحر انجام دهید باید به درستی تمرین کنید. در کد نویسی باید خلاقیت داشته باشید و همواره به دنبال راه حل های گوناگون برای مسائل بگردید. باید همواره در ذهن خود به دنبال مسیر ها ی مختلف برای حل مشکلات باشید.

در برنامه نویسی لازم نسیت تا یک نابغه ی ریاضی باشید. اما باید بتوانید ریاضی و بخصوص منطق را به درستی درک کنید. برنامه نویسی جدا از منطق و ریاضی نیست. توجه کنید کد نویسی به نوعی ارائه راه حل منطقی است.

چنانچه از ریاضی سر و منطق سر در نمی آورید نگران نباشید، با کمی تمرین و خلاقیت می توانید از عهده ی آن برآیید. قرار نیست در برنامه نویسی به طور مرتب با فرمول های پیچیده ی ریاضی رو به رو شوید، کتابخانه هایی که در محیط برنامه نویسی پایتون قرار دارند این موضوع را برای شما آسان و راحت کرده است.
یادگیری زبان برنامه نویس پایتون این موضوع را به شما ثابت خواهد کرد که زبان برنامه نویسی را می توان خارج از محیط دانشگاه نیز آموخت و در آن موفق بود.

چه سنی برای یادگیری پایتون مناسب است ؟

یادگیری برنامه نویسی پایتون سن وسال نمی شناسد کافی است آنقدر بزرگ شده باشید تا مفهوم منطق را به خوبی درک کنید و آن قدر پیر نشده باشید که دچار فراموشی باشید. یادگیری برنامه نویسی در دوران کودکی می تواند خلاقیت فرزند شما بیشتر کند. این امر باعث خواهد شد تا فرزند خود را از ابتدای کودکی با شغلی پردرآمد و جذاب آشنا کنید تا روز به روز در آن مهارت کسب کند.

در یادگیری زبان برنامه نویس پایتون هرگز تصور نکنید که باید زمان زیادی را صرف یادگیری کنید. محیط پایتون به گونه ایی است که با پشتکار خوب می توانید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسید فراموش نکنید برای انجام هر کاری صبر و حوصله نیازمند است وا ینکه فرآیند یادگیری چه مدت زمانی طول می کشد کاملا بستگی به شما و هدفتان دارد.

در هر سنی که هستید کافی است که بخواهید و شروع به یادگیری کنید مطمئن باشید با یاد گیری زبان برنامه نویسی پایتون می توانید به یک برنامه نویس خوب تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد خوبی داشته باشید کافی است تا محیط پایتون را در سیستم خود نصب کنید و خوب است بدانید دریافت برنامه ی پایتون کاملا رایگان می باشد و در برخی از نسخه ها مانند لینوکس حتی نیاز به نصب آن ندارید.

پایتون ، مفید برای خانم ها

یادگیری پایتون میتواند گزینه بسیار مناسبی برای خانم ها باشد. کد نویسی نیازمند زور بازو نمی باشد. محیط پایتون به گونه ایست که حتی خانم های خانه دار نیز می توانند برا ی یادگیری آن اقدام کنند و با یادگیری آن در منزل مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند.

یادگیری زبان پایتون ساده می باشد.برای یادگیری آن باید کمی زبان انگلیسی، ریاضی و منطق بدانید. مهمترین وظیفه ی شما در برنامه نویسی این است که بتوانید کد های دستوری درست بدهید. برای این منظور باید از خلاقیت خود استفاده کنید و توانایی و دانش استفاده از زبان برنامه نویس پایتون را داشته باشید.

پیش از آنکه اقدام به آموزش زبان پایتون کنید. در ابتدا باید محیط آن را در سیستم خود راه اندازی کنید. در سیستم عامل هایی مانند مک و لینوکس نسخه ایی از زبان برنامه نویسی پایتون نصب شده است که فقط ممکن است برای استفاده، نیاز به به روز رسانی داشته باشد. در سیستم عامل های ویندوز کاربران باید نسخه ایی از پایتون را دانلود و نصب کنند. برای دانلود کردن پایتون بهترین راه مراجعه به وب سایت رسمی آن است. به وب سایت مراجعه کنید و نسخه ی مناسب سیستم عامل خود را نصب کنید.

مقایسه پایتون 2 با پایتون 3

برای استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون دو نسخه ی اصلی وجود دارد که ممکن است در ابتدا افراد را دچار سردرگمی کند. باید گفت که استفاده از نسخه های زبان پایتون بستگی به هدف و نیاز برنامه نویس دارد. نمی توان به طور قاطع به افراد توصیه کرد که از پایتون 2 استفاده کنند یا از پایتون 3 . باید به این نکته نیز اشاره کرد زبان برنامه نویسی پایتون به گونه ایی طراحی شده است که به شما به عنوان یک برنامه نویس امکان جا به جایی را در نسخه های مختلف می دهد، بنابراین در به کارگیری از پایتون جای هیچ نگرانی نیست و با اطمینان خاطر نسخه های مختلف آن را انتخاب کنید.

در حال حاضر دو نسخه اصلی از زبان برنامه نویسی پایتون را می توانید در دنیای فناوری تهیه کنید که تحت عنوان پایتون 2 و پایتون 3 شناخته می شوند. هر دو نسخه از پایتون دارای ساختار و قواعد بسیار شبیه به هم دارند. نسخه ی 3.7 زبان پایتون دارای امکانات جدید و پیشرفته تری می باشد. از این رو اگر برنامه نویس حرفه ایی هستید می توانید این نسخه از زبان برنامه نویسی پایتون را انتخاب کنید و از ویژگی های جدید آن بهره ببرید.

از انتشار زبان برنامه نویسی 2.7 مدت زمان طولانی گذشته است، از این رو کتابخانه های شخص ثالث این نسخه دارای بیشترین پشتیبانی می باشند. برنامه نویسان زیادی وجود دارند که تمایل به استفاده از کتابخانه های شخص ثالث را دارند از این رو به استفاده از نسخه های قدیمی رضایت می دهند. البته باید گفت در نسخه های جدید معمولا کتابخانه ها به هم پورت می شوند و برنامه نویسان می توانند از آنها به راحتی استفاده کنند.

کدام نسخه پایتون بهتر است؟

برنامه نویسی پایتون به گونه ایی است که به راحتی می توان بین نسخه های قدیمی و جدید آن جا به جایی و پرش انجام داد. در این جا به جایی مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد و افراد با پرش به نسخه های جدید فقط باید دانش بکارگیری از ویژگی های پیشرفته را نسبت به نسخه قدیمی داشته باشند.

اگر از نسخه ی 2.7 تا 3.4 زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنید خوب است بدانید که این نسخه ها مانند نسخه های 2 و 3 به طور گسترده ایی می توانند مورد تعمیر قرار بگیرند و به راحتی می توانند مشکلات شما را در برنامه نویسی حل کنند. آیا به گوش شما حلقه تکرار for در پایتون خورده است؟

برای استفاده از نسخه های پایتون حرف اول و آخر را برنامه نویس می زند. او باید تصمیم بگیرد که کدامیک از نسخه ها می توانند برای هدف وی مناسب تر باشند. نسخه های جدیدتر زبان برنامه نویسی به طور کلی دارای خصوصیات و عملکرد های بهتر می باشند که می توانند فرآیند برنامه نویسی را برای افراد آسان تر کنند. در عین حال استفاده از نسخه های قدیمی به این معنا نیست که برنامه نویس نتواند از عهده ی کاربر می آید. طراحان پایتون سعی کرده اند تا کاربران به راحتی و با کمترین مشکل بین نسخه ها پرش انجام دهند و به هدف خود برسند.

پایتون برای انجام چه کار هایی مورد استفاده می گیرد؟

زبان پایتون به دلیل اینکه دارای کد های دستوری کوتاه می باشد بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است . از این رو زبان برنامه نویسی پایتون با دارا بودن ویژگی هایی مانند شی گرا بودن این برنامه، توسعه پذیری، خوانش آسان، نگهداری ساده از source code ها ، داشتن کتابخانه های فراوان، قابل استفاده بودن در پلتفرم های مختلف و… نظر شرکت های نرم افزاری بسیاری را به خود جلب کرده است.

پایتون یک زبان همه فن حریف است و بسیاری از غول های بزرگ فناوری از پایتون برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. برای نوشتن برنامه ای نرم افزاری تجاری بزرگ ، برنامه نویسان از زبان پایتون استفاده می کنند. شرکت های نرم افزاری برای توسعه وب به راحتی می توانند با استفاده از پایتون این کار را انجام دهند. زبان پایتون این امکان را برای آنها فراهم می کند تا چارچوب هایی مانند: پیرامید( pyramid ) ، جنگو Django) ) و چری پای (cherrypy ) را طراحی کنند.

جالب است که بدانید که حتی برای تراکنش های سیستم بورس نیز از این زبان برنامه نویسی بهره برده می شود. استفاده از این زبان در سیستم های بورس خود گویای آن است که پایتون یک زبان برنامه نویسی ایده آل و قدرتمند می تواند باشد و با آگاهی و دانش بر ویژگی های آن می توان برای شرکت ها ی بزرگ و مهم برنامه نویسی کرد.

 

کاربرد پایتون در تجزیه و تحلیل داده ها

از پایتون می توانید در تحلیل و تجزیه داده ها به راحتی استفاده کنید. پایتون ابزار بسیار مناسبی است برای اینکه یک متن را پردازش کنید و یا اینکه برای معادلات علمی راه حل های مناسب ارائه دهید و به راحتی آنها را ذخیره سازی کنید. در این راستا می توان به کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون اشاره کرد مانند Scipy . این کتابخانه دارای بسته های مهندسی ، علمی و ریاضیاتی می باشد.

یکی از بهترین کاربرد های زبان پایتون استفاده از آن برای آموزش افراد مبتدی و علاقمند به برنامه نویسی می باشد. برنامه نویسی در نگاه اول برای بسیاری از افراد ممکن است سخت و پیچیده به نظر آید. اما زبان پایتون با توجه به ساختار و قواعد راحتی که دارد می تواند برنامه نویسی را به فعالیتی سرگرم کننده تبدیل کند. در پایتون لازم نیست از کلید واژه های پیچیده و سخت استفاده کنید.

پایتون می تواند با ویژگی های منحصر به فردی که دارد به راحتی بین شما و سیستم رابطه برقرار کند.با استفاده از پایتون سیستم در فهم دستورات شما به مشکل برخورد نخواهد کرد برای استفاده از زبان پایتون بهتر است تا از کد های پیچیده اما واضح و روشن استفاده کنید تا سیستم در فهم آن دچار مشکل نشود.

استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون این توانایی را به برنامه نویس می دهد تا به راحتی دامنه ی دستورات خود را بسط دهد و بیشترین کارایی دریافت کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی